اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

با صدور حکمی توسط وزیر رفاه

مدیر عامل بزرگ‌ترین حقوقی بازار سرمایه تعیین شد

با کنار رفتن مرتضی لطفی به خاطر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، وزیر رفاه با صدور حکمی محمد رضوانی‌فر را به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی منصوب کرد.

مدیر عامل بزرگ‌ترین حقوقی بازار سرمایه تعیین شد

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس،با کنار رفتن مرتضی لطفی، وزیر رفاه با صدور حکمی محمد رضوانی‌فر را به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) منصوب کرد.

محمد رضوانی‌فر در یک سال گذشته که مدیرعامل شرکت بورسی سرمایه‌گذاری دارویی تامین با نماد معاملاتی "تیپیکو" بود، هم اکنون به عنوان مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت حقوقی فعال در بازار سرمایه انتخاب شده است.

رضوانی فر دارای دانش نامه کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد نظری از دانشگاه امام صادق (ع) و دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

انتخاب رضوانی فر پس از آن صورت می‌گیرد که با اجرای قانون منع بکار گیری بازنشستگان، مرتضی لطفی از مدیریت عاملی شستا پس از گذشت حدود یکسال و دو ماه خداحافظی کرد.

رضوانی فر با ۱۵ سال سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه و تدریس در دانشگاه‌های امام صادق(ع) و تهران، دارای سوابقی همچون مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری البرز،مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پخش البرز،مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پارس شهروند،نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه دارویی برکت،ریاست هیات مدیره شرکت شفا فارمد،ریاست هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری)،عضو هیئات مدیره شرکت ایران دارو، ریاست هیات مدیره شرکت داروسازی صالحان شیمی (البرز فارمد)،ریاست هیات مدیره شرکت صنایع غذایی کیوان،نایب رییس هیات مدیره شرکت لیزینگ پارسیان و مسئولیت‌هایی کلیدی در گروه کارخانجات پاکنام، شرکت گسترش تجارت معین شهروند، شرکت بازرگانی آرین و البرز و همچنین موسسه آموزش عالی نوآوران را در کارنامه دارد.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان یک هلدینگ چند رشته‌ای فعال در بازار سرمایه ، با هدف حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر و سرمایه بیمه شده‌های تامین اجتماعی در سال ۶۵ احداث شد و هم اکنون ۲۷۴ شرکت تحت پوشش این مجموعه است که ۹۵ شرکت معادل ۳۵ درصد سودآوری دارد و حدود ۲۰ درصد از شرکت‌ها از سوی دولت رد دین شده است.

همچنین ۱۱۶ واحد احداث شده و ۵۴ واحد خریداری شده از سوی شستا درحالی در این هلدینگ فعالیت می‌کنند که ۳۰ درصد سود شستا از محل درآمدهای ۵۴ واحد اقتصادی خریداری شده تامین می‌شود. سهم شستا در بازار سرمایه اما حدود ۷ تا ۱۰ درصد از کل ارزش معاملات این بازار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول